Mācību stacija senioriem

Projekta mērķis ir palīdzēt Preiļu novada senioriem apgūt jaunas zināšanas un prasmes. 
Projektā seniori mācās par demokrātiju, pilsonisko līdzdalību un drošu interneta lietošanu. 
Seniori attīsta digitālās prasmes un uzzina, kā aktīvāk iesaistīties savas kopienas dzīvē.
Projekts veicina mūžizglītību, pieredzes apmaiņu un savstarpēju sadarbību.

Seniori mācās par demokrātiju un līdzdalību

Projektā “Mācību stacija senioriem” notika nodarbība par pilsonisko līdzdalību.
Nodarbību vadīja Uldis Dūmiņš.
Seniori uzzināja par apkaimju programmām un fondiem.
Viņi mācījās, kā var īstenot idejas savā kopienā.
Lielākā daļa nodarbības bija praktiska.
Seniori spēlēja demokrātijas spēli.
Viņi veidoja savas valsts vērtības.
Dalībnieki runāja par demokrātiju, cilvēku vienlīdzību, iekļaujošu vidi un diskrimināciju.
Seniori aktīvi iesaistījās sarunās un dalījās ar savu viedokli.
Nodarbības beigās visi pārrunāja Vinstona Čērčila teikto:
"Demokrātija ir sliktākā valsts pārvaldes forma, izņemot visas pārējās, kas līdz šim ir izmēģinātas."
Šī doma atgādina, ka demokrātija dod cilvēkiem iespēju izteikt savu viedokli un iesaistīties lēmumu pieņemšanā.
Projektu “Mācību stacija senioriem” īsteno biedrība “Projekts Plus Platforma”.
Projekta numurs ir 2026.LV/NVOF/MIC/123.
Projektu finansē Sabiedrības integrācijas fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.
Par raksta saturu atbild biedrība “Projekts Plus Platforma”.
#SIF_NVOFonds

Seniori mācās, kā iesaistīties savas kopienas dzīvē

Projektā “Mācību stacija senioriem” notika nodarbība par pilsonisko līdzdalību.
Nodarbību vadīja Uldis Dūmiņš.
Seniori uzzināja, kā darbojas biedrības.
Viņi mācījās, kas ir projekti un kā var iegūt finansējumu labām idejām.
Tika runāts par senioru vajadzībām un iespējām tās īstenot.
Nodarbībā bija arī praktisks darbs.
Seniori domāja par problēmām savā kopienā.
Viņi meklēja idejas, kā šīs problēmas risināt.
Kopā tika izveidotas četras idejas Preiļu novada senioriem.
Seniori ierosināja projektus veselībai un aktīvam dzīvesveidam.
Viņi vēlējās saglabāt kultūras mantojumu.
Tika runāts arī par to, kā palīdzēt vientuļiem senioriem un vairāk iesaistīt seniorus sabiedrības dzīvē.
Dalībnieki domāja arī par to, kā mazināt dezinformāciju un mudināt cilvēkus piedalīties vēlēšanās.
Viena no idejām bija izveidot senioru dzīvojamo māju.
Nodarbības noslēgumā visi atzina, ka laba ideja ir tikai sākums.
Lai ideju īstenotu, vajadzīga drosme, laba komanda un vēlme darboties.

Projektu “Mācību stacija senioriem” īsteno biedrība “Projekts Plus Platforma”.
Projekta numurs ir 2026.LV/NVOF/MIC/123.
Projektu finansē Sabiedrības integrācijas fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.
Par raksta saturu atbild biedrība “Projekts Plus Platforma”.
#SIF_NVOFonds

Seniori mācās kritiski domāt un izvērtēt informāciju

Projektā “Mācību stacija senioriem” notika divu dienu mācības par kritisko domāšanu un medijpratību.
Nodarbības vadīja Uga Kelndris. Viņš ir dizainers un datu analītiķis.
Pirmajā dienā seniori mācījās par informāciju internetā un medijos.

Seniori uzzināja:

  • kas ir dezinformācija;
  • kas ir maldinoša informācija;
  • kas ir pikšķerēšana;
  • kā atpazīt nepatiesu informāciju;
  • kā kritiski izvērtēt redzēto un lasīto.
Otrajā dienā notika praktiski uzdevumi.
Seniori pētīja ziņu portālus un rakstus.
Viņi mācījās noteikt, kurām ziņām var uzticēties un kuras var būt nepatiesas.
Seniori aktīvi iesaistījās sarunās.
Viņi dalījās savā pieredzē un stāstīja, kādus medijus izmanto ikdienā.
Nodarbības noslēgumā seniori atzina, ka šādas mācības ir ļoti noderīgas.
Viņi uzsvēra, ka ziņas cilvēki lasa un skatās katru dienu.
Tāpēc ir svarīgi mācīties atpazīt nepatiesu informāciju un kritiski izvērtēt redzēto.
Projektu “Mācību stacija senioriem” īsteno biedrība “Projekts Plus Platforma”.
Projekta numurs ir 2026.LV/NVOF/MIC/123.
Projektu finansē Sabiedrības integrācijas fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.
Par raksta saturu atbild biedrība “Projekts Plus Platforma”.
#SIF_NVOFonds

Seniori mācās par drošību internetā.

Projektā “Mācību stacija senioriem” notika piektā nodarbība.
Nodarbības tēma bija drošība internetā.
Nodarbību vadīja Tince Mūrniece.
Seniori mācījās atpazīt krāpniekus internetā.
Viņi uzzināja, kas ir viltus ziņas.
Seniori mācījās atpazīt arī interneta troļļus.
Tika runāts par to, kā pasargāt sevi no krāpniekiem.
Seniori pildīja praktiskus uzdevumus.
Viņi lasīja dažādas ziņas un vērtēja, vai tām var uzticēties.
Seniori arī iejutās krāpnieku lomā.
Tas palīdzēja saprast, kā krāpnieki mēģina apmānīt cilvēkus.
Nodarbības laikā seniori aktīvi iesaistījās un uzdeva jautājumus.
Biedrība “Projekts Plus Platforma” īsteno projektu “Mācību stacija senioriem”.
Projekta numurs ir 2026.LV/NVOF/MIC/123.
Projektu finansē Sabiedrības integrācijas fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par raksta saturu atbild biedrība “Projekts Plus Platforma”.
#SIF_NVOFonds

Seniori mācās par internetu un drošību internetā

Projektā “Mācību stacija senioriem” notika trešā nodarbība.
Nodarbības tēma bija digitālā pratība un drošība internetā.
Tas nozīmē prasmi lietot internetu un digitālos rīkus droši.
Nodarbību vadīja Tince Mūrniece.
Seniori mācījās izmantot digitālos pakalpojumus Latvijā.
Viņi mācījās arī elektroniski parakstīt dokumentus.
Seeniori pārrunāja sociālo tīklu iespējas un riskus.
Seniori iepazina arī mākslīgā intelekta rīkus.
Viņi uzzināja, ko ar šiem rīkiem var darīt un kam jāpievērš uzmanība.
Seniori aktīvi piedalījās nodarbībā.
Viņi uzdeva jautājumus un labprāt mācījās jaunas lietas.
Nodarbībā izskanēja atziņa:
“Internets nav drauds, ja zina, kā to lietot, un nelien, kur nevajag.”
Raksts sagatavots ar Sabiedrības integrācijas fonda finansiālu atbalstu no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.
Par raksta saturu atbild biedrība “Projekts Plus Platforma”.

#SIF_NVOFonds

Mācību stacija senioriem otrā nodarbība

Projektā “Mācību stacija senioriem” notika otrā nodarbība.
Nodarbībā piedalījās 30 seniori no Preiļu novada.
Nodarbību vadīja Uldis Dūmiņš.
Seniori runāja par kritisko domāšanu, demokrātiju un cilvēktiesībām.
Seniori mācījās arī par drošu interneta lietošanu.
Viņi pārrunāja, kā atpazīt riskus internetā.
Viņi mācījās, kam pievērst uzmanību ikdienā.
Seniori aktīvi piedalījās sarunās.
Viņi uzdeva jautājumus un dalījās ar savu pieredzi.
Šādas nodarbības palīdz senioriem justies drošāk.
Tās palīdz uzzināt jaunas lietas un iesaistīties kopienas dzīvē.
Projektu finansiāli atbalsta Sabiedrības integrācijas fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. 

#SIF_NVOFonds

Sākās projekts  “Mācību stacija senioriem”

Biedrība “Projekts Plus Platforma” ir sākusi projektu “Mācību stacija senioriem”. 
Projekta numurs ir 2026.LV/NVOF/MIC/123. 
Projekts notiek programmā “NVO fonds – Mikroprojekti 2026”. 
Nodarbības notiek biedrībā “Mūsmājas” Preiļos.
Projektā piedalās 30 seniori no Preiļu novada.
Seniori mācās 2 grupās.
Pirmajā nodarbībā seniori runāja par demokrātiju, cilvēktiesībām un pilsonisko līdzdalību.
Pilsoniskā līdzdalība nozīmē, ka cilvēki iesaistās sabiedrības dzīvē.
Nodarbību vadīja Uldis Dūmiņš no Zemgales NVO Centra.
Vasaras laikā senioriem būs nodarbības par 7 dažādām tēmām.
Seniori mācīsies par drošību internetā, brīvprātīgo darbu un citām svarīgām tēmām.
Projekta beigās seniori kopā veidos digitālu “Iespēju karti Preiļu novadam”.
Kartē būs informācija par senioriem svarīgām vietām, pakalpojumiem un iespējām Preiļu novadā.
Šī karte palīdzēs senioriem un citiem iedzīvotājiem vieglāk atrast noderīgu informāciju.
Projekts palīdz senioriem apgūt jaunas zināšanas, lietot digitālos rīkus un aktīvāk iesaistīties kopienas dzīvē.

Raksts sagatavots ar Sabiedrības integrācijas fonda finansiālu atbalstu no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.
Par raksta saturu atbild biedrība “Projekts Plus Platforma”.

#SIF_NVOFonds